lørdag 10. november 2012

Siste dag i Brasil på Praia do Flamengo

Da var siste dag omme og jeg sitter på flyplassen i Rio de Janeiro og oppdaterer bloggen med min siste dag i Brasil . Så får vi se hvor langt jeg kommer. Slutten blir kanskje skrevet hjemme i Norge.

I dag har det så vært pakking av kofferter som ble satt igjen i resepsjonen på hotellet. Forøvrig en av de beste hoteller med den skjønneste betjening jeg har opplevd på lenge. Så om noen skal til Rio de Janeiro så anbefaler jeg på det varmeste http://www.diamondhotel.com.br/inicio2005.htm.

Så var det bare å slappe av og kose seg resten av dagen . Det ble på den nærmeste strand som er Praia de Flamengo. Slik så utsikten min ut idag:
Ikke noen dårlig utsikt med Sukkertoppen i bakgrunnen

Praia do Flamingo er langt roligere enn Cubacabana . Det er langs denne stranden jeg har jogget hver morgen. Antar stemningsbildene taler for seg selv:







Tilføj billedtekst


Ikke bare damene i Brasil som har sprettrumba !
Strandselger med Kristusstatuen  i bakgrunnen

Flyene fra Santos flyplass rett ved siden av stranden tar av hvert 10 minutt. Men det er jeg vant med fra Sola flyplass når jeg er på Sola stranden !

Hvis jeg noen gang kommer til Brasil igjen så skal jeg kjøpe en masse av denne herlige youghurt drikken. NAM
Etter noen herlige timer i solen var det tid for å hente tingene sine på hotellet og komme meg til flyplassen.
Min beskrivelse av turen fra flyplassen var rimelig negativ så det er vel også på sin plass at jeg fant noen fine plasser på veien tilbake til flyplassen.
Ikke noe å si på denne utsikten
Flyavgangen var kl 22:00 fra Rio og vi var fremme i Frankfurt kl 12:30 neste dag. Det var med andre ord en nattflyving som betød mye søvn. Våknet til dette :

Mye snø i alpene
Hvem kjenner seg ikke igjen her....

Og så langt viste skjermen at jeg hadde reist i løpet av natten
Nå er jeg så vel hjemme i Stavanger. Alltid deiligt å komme hjem . Det har vært en uforglemmelig reise med mange inntrykk som jeg nok kommer til å bruke noe tid på å fordøye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på tilbakemeldinger på bloggen min .