søndag 11. november 2012

Copacabana Beach

I dag hadde jeg bestemt meg for å ta det roligt . Slappe av med laaaaaannnnng frokost og så dra på stranden Copacabana. Det er ikke den nærmeste strand så jeg måtte ta Metro for å komme dit. Det tokk bare 10 minutter med metro så det er ikke langt :)
Værutsikten i morges viste dessverre regn, lyn og torden. Jeg bestemte meg dog likevel for å reise , med regnjakken i vesken. Det er min siste hele dag her i Brasil, så skulle jeg rekke å være på en strand under mitt opphold så måtte det være idag.

Copacabana Beach strekker seg fra Posto Dois til Posto Seis. Det er historiske borger i begge ender av stranden. Fort Copacabana , bygget i 1914, i sør ved Posto Seis og Fort Duquw de Caxias, bygget i 1779, i den nordlige enden.

Langs promenaden er det tett i tett med hoteller, restauranter, barer, nattklubber og boliger.Copacabana er hvert år vertsskap for millioner av feststemte mennesker under den årlige nyttårsfeiringen. De fleste år har stranden også vært den offisielle arena for FIFA Beach Soccer World Cup.

Så da er det tid for å reise da. Slik så Metro turen ut:

Metro stasjonen

Inne i vognen ... dont smile !!!
Tidligt på strandpromenden. Den bølgende promenaden er kjennetegnet for Copacabana og går igjen i hele byen og på suvenirs mm.
Posering på stranden

Det er livsfarlige strømme i vannet.....så en må være utrolig forsiktig
Så var det tid til å se på noen av de flotte sand skulpturer som er langs promenaden:









Også her er det salgsboder med suvenirs mm
Og så har jeg egentlig lyst til bare å la bildene tale for seg:





Farlig fristelse



Årets siste bad ?


Litt utpå dagen ble det knallvær ....heldigvis


Sykkelutleie
Så er det en ting jeg må si om de brasillianere  og turister jeg har møtt: De trener og trener. Uansett hva tid på døgnet jeg har vært her så har det alltid vært minst en jogger innenfor øyesyn. Det jogges, sykles og trenes i apparatene langs stranden:
Her løpes og trenes det døgnet rundt


Sukkertoppen skimtes i bakgrunnen

Slike treningsapparater med treningstips er det langs hele stranden


Dagens utsiktsbilde: Copacabana Beach , Brasil med sukkertoppen i bakgrunnen
 Det var så stort sett det jeg opplevde idag. Er usikker på hva jeg gjør i morgen. Men en ting er helt klart og det er at jeg tar flyet hjem på kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på tilbakemeldinger på bloggen min .